برگزاری جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران زمین در خرم‌آباد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران زمین در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی افزود: این جشنواره به منظور توسعه و ترویج گردشگری رویداد محور، و با هدف زنده نگهداشتن آداب و رسوم محلی و توانمند سازی جوامع محلی در لرستان و شهر خرم آباد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ؛محورهای اصلی این جشنواره را مهارت پخت غذاهای بومی و سنتی، عرضه محصولات صنایع‌دستی و آداب و رسوم محلی از محورهای اصلی عنوان کرد و اظهار کرد: این جشنواره در مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد و با همکاری بنیاد تعاون بسیج سپاه استان برگزار می شود.

او اضافه کرد: جشنواره یاد شده با محوریت جگروز «jeger vaz» (غذای محلی و سنتی لرستان) و با حضور استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران زمین از ۴ بهمن لغایت ۱۳ بهمن در محوطه مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha