۱۵۰۰ تخت ویژه گردشگری سلامت در قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، توسعه گردشگری سلامت را از اولویت‌های مهم نظام درمان در استان برشمرد و گفت: ۱۵۰۰ تخت ویژه گردشگری سلامت و توریست‌درمانی در دو مرکز درمانی جدید قم در دست ساخت است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی مصری در این زمینه افزود: بیمارستان‌های نور و نسیم خاتم با دارا بودن ۱۵۰۰ تخت و بهره‌مندی از آخرین استانداردهای درمانی و بهداشتی در حوزه گردشگری سلامت ایفا نقش خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی قم گفت: با وجود ۱۶۰۰ تخت درمانی قم، اما همچنان این استان حداقل به ۱۷۰۰ تخت جدید نیاز دارد.

او اضافه کرد: درمان ناباروری و سرطان دو مزیت مهم این دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تقویت کلینیک‌های تخصصی بیماری‌یابی و درمان این دو بیماری در اولویت مباحث کاری نظام درمان استان قم قرار دارد.

مصری اظهار کرد: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و برای پاسخگویی به مطالبه بسیاری از مردم و مراجعه‌کنندگان، برای نخستین‌ بار چهار متخصص رادیولوژی خانم در مراکز درمانی قم مستقر شده‌اند.

لازم به ذکر است، بیمارستان نور با ظرفیت ۵۰۶ تخت در ۱۲ طبقه و زمینی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۶۵ هزار مترمربع در بلوار آیت‌الله بروجردی شهر قم با مجهزترین تجهیزات پزشکی از سال ۱۳۹۷ آغاز و مراحل ساخت خود را می‌گذراند.

این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته‌ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی - درمانی، آزمایش‌ها فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ‌شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.

همچنین بیمارستان خاتم به ‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز ارائه همزمان خدمات پزشکی، درمانی و آموزشی، با برخورداری از بالاترین سطح استانداردهای درمانی و سلامت در سطح کشور، در جایگاه نخست توسعه سازمان‌یافته در نظام سلامت و آموزشی پزشکی قرار خواهد گرفت و ضمن کاربری‌های درمانی، کاربری آموزش عالی با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه سه‌هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با ساخت هتل و ارائه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی نیز انجام خواهد پذیرفت.

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۹۴ در جنوب غربی شهر قم شروع شده است و دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌های پس از جراحی، پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی خواهد بود و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ۶۰ درصد ظرفیت این بیمارستان با تعرفه دولتی فعالیت می‌کند. بیمارستان مذکور در شهرک سلامت خاتم قم در حال احداث است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha