تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری ابوموسی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری ابوموسی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ملی اختصاص داده‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در همین راستا، کمپینگ گردشگری ابوموسی تکمیل می‌شود، افزود: ساخت آلاچیق، سرویس بهداشتی، برج نور، پیاده‌رو و محوطه‌سازی در عملیات تکمیل زیرساخت انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: جزیره ابوموسی با برخورداری از جاذبه های متنوع، زیبا و کم نظیر اکوتوریستی، فرهنگی و تاریخی می تواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری خلیج فارس تبدیل شود.

جزیره ابوموسی با وسعتی حدود ۱۲ کیلومترمربع در آب‌های گرم خلیج‌فارس در ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری قرار دارد و مرتفع‌ترین نقطه آن کوه حلوا ۱۱۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این جزیره از شمال به جزیره تنب کوچک، از غرب به جزیره سیری، از جنوب و شرق به امارات متحده عربی محدود است و مدت‌زمان سفر به جزیره ابوموسی از راه دریایی بندرلنگه حدود سه ساعت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha