دستگاه‌های اجرایی مسبب نشت آب به درون شوادان‌های تاریخی، مسئول جبران خسارات وارده هستند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر با اشاره به ورود آب به شوادان‌های برخی خانه‌های تاریخی این شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مسبب این اتفاق، مسئول جبران خسارات وارده هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، روز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان به همراه داوود نجارآسیابانی سرپرست میراث‌فرهنگی شهرستان شوشتر، از طرح‌های مرمتی فعال شهرستان شوشتر بازدید کردند.

نجارآسیابانی طی این بازدید بر لزوم تسریع در عملیات‌های مرمتی با حفظ نکات و قوانین لازم در مرمت تأکید و آن را لازمه انجام فرآیندهای مرمت عنوان کرد.

سرپرست میراث‌فرهنگی شهرستان شوشتر با بیان این‌که در ادامه از خانه تاریخی نجاتیان نیز به‌صورت مجزا بازدید فنی انجام شد، گفت: ورودی و شوادان این بنای ارزشمند در ماه‌های گذشته به‌دلیل نشت آب شرب در شوادان بنا، تخریب شده بود که طی اقدامات کارشناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوشتر و بهره‌گیری از محل اعتبارات مرمت اضطراری موجود شهرستان، شرایط اولیه برای مرمت‌های لازم انجام شده است اما باوجود این، به دلیل وجود آب در شوادان این خانه و شوادان‌های خانه‌های اطراف، تاکنون امکان مرمت نهایی برای این اداره مهیا نشده است.

او بر لزوم مرمت و جبران خسارات وارده به بناهای آسیب‌دیده توسط دستگاه‌های اجرایی مسبب این اتفاق تأکید کرد و افزود: این دستگاه‌ها باید عامل نشت آب ورودی به درون شوادان‌ها را برطرف کنند.

نجارآسیابانی خاطرنشان کرد: موضوع ورود آب به درون شوادان‌ها علاوه بر این‌که عاملی برای از بین بردن آثار تاریخی است، تهدیدی برای جامعه ساکن در محدوده‌ای از شهر که به این عارضه دچار شده‌اند نیز خواهد بود که نیازمند رسیدگی فوری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha