بازدید مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از خانه صارم الدوله کرمانشاه/ صارم الدوله بوتیک هتل می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، در سفر به کرمانشاه از خانه تاریخی صارم الدوله بازدید کرد.

به‌گزارش‌ میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهاب طلایی شکری روز شنبه ۲۳ دی ماه در سفر به کرمانشاه به همراه معاون میراث‌فرهنگی استان از خانه تاریخی صارم الدوله در بافت تاریخی کرمانشاه بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در این بازدید گفت: خانه صارم الدوله یا زرشکیان از جمله بناهای فاخر شهر کرمانشاه است که خوشبختانه پس از واگذاری بهره برداری آن به بخش خصوصی شاهد تکمیل این مجموعه هستیم. انتظار می‌رود این بنا که کار مرمت و تجهیز آن رو به اتمام است به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

او تصریح کرد: این بنا به عنوان هتل بوتیک به بهره‌برداری می‌رسد. قرار گیری صارم الدوله در مرکز شهر کرمانشاه و در جوار تکیه بیگلربیگی فرصت بسیار مهمی برای توسعه گردشگری شهری کرمانشاه فراهم می‌کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در سفر به کرمانشاه ضمن دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان از خانه تاریخی رنده کش نیز بازدید کرد.

خانه صارم الدوله یا زرشکیان از بناهای تاریخی ثبت ملی شده متعلق به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه است که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha