سنت دیرینه شب چله پس از چند دهه در اردکان احیا شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان اظهار کرد: شبی به یادماندنی تحت عنوان شب چله با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، و جمعی از مقنیان و کارشناسان قنات برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی سپهری اردکانی روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه با اعلام این خبر افزود: شب چله پس از چهار دهه به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان و فعالین حوزه قنات به میزبانی اقامتگاه سنتی نخلستان باباحاجی برگزار شد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از گرامیداشت شب چله مقنیان گفت و ادامه داد: در گذشته مراسمی با عنوان شب چله بین مقنیان مرسوم بوده که در این شب مقنیان با گردهمایی تجربیات خود را به یکدیگر انتقال می‌دادند.

سپهری اردکانی خاطرنشان کرد: شب چله‌نشینی در شهرستان اردکان بیش از چهار دهه است که به فراموشی سپرده شده که با همکاری اعضای کارگروه قنات تصمیم گرفته شد، بار دیگر این عزیزان را گرد هم جمع کنیم تا سنت دیرین را زنده نگه‌ داریم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان اضافه کرد: طی این مراسم، مقنیان طی مصاحبه‌ای خاطرات و زندگی‌نامه خود را بیان کردند.

در پایان مراسم شب چله از زحمات مقنیان شهرستان‌های اردکان و میبد که بیش از ۳۵ نفر هستند با اهدای لوح و هدیه‌ای نفیس به رسم یادبود تجلیل و قدردانی شد.

سنت دیرینه شب چله پس از چند دهه در اردکان احیا شد

سنت دیرینه شب چله پس از چند دهه در اردکان احیا شد

سنت دیرینه شب چله پس از چند دهه در اردکان احیا شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha