پایان دوره آموزش صنایع‌دستی در ۳ شهرستان البرز برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از برگزاری پایان دوره آموزش صنایع‌دستی در شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، نبی‌الله جعفری‌زاده روز دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان البرز برگزار شده اظهار کرد: ارتقا و گسترش صنایع‌دستی و کمک به اشتغال‌زایی از اهداف این آموزش‌ها است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز افزود: آموزش‌ صنایع‌دستی در شهرستان ساوجبلاغ در رشته‌های از جمله تولیدات چرمی دست‌دوز، پته دوزی، نقاشی زیر لعابی، گلیم بافی، چهل تکه دوزی، میناکاری، قلمزنی، سوخت روی چوب و منبت انجام شد.

به گفته جعفری‌زاده دوره‌های آموزشی صنایع دستی در شهرستان نظرآباد در رشته‌های تولیدات چرمی دست‌دوز، نقاشی زیر لعابی، بافتنی سنتی، رودوزی‌های سنتی و قلم زنی برگزار شد. همچنین در شهرستان چهارباغ، رشته‌های قلمزنی و پته دوزی مورد استقبال متقاضیان آموزش قرار گرفت.

او با اشاره به برگزاری پایان دوره آموزش صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها گفت: هنرجویان به ارائه و نمایش آثار خود در پایان دوره آموزشی پرداختند که پس از ارزیابی و تأیید کارشناسان، گواهینامه پایان دوره زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز به هنرجویان اعطا می‌شود.

هنرجویان می‌توانند پس از دریافت گواهی آموزش نسبت به طی مراحل اخذ مجوز صنایع‌دستی در رشته مورد نظر اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha