وجود بوم‌گردی و زیرساخت مناسب، ضرورتی برای توسعه گردشگری اردکان

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی وجود بوم‌گردی و زیرساخت‌های مناسب را ضرورتی برای توسعه گردشگری اردکان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته 24 دی‌ماه نشست نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان با اعضای شورا و دهیار روستای ترک آباد در محل بخشداری مرکزی برگزار شد.

در این نشست محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب؛ از کمبود بوم‌گردی در روستاهای اردکان گلایه کرد و بر لزوم پیگیری این مهم تأکید کرد.

اختصاص تسهیلات به درخواست‌کننده ایجاد بومگردی با تأیید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان تا سقف ۱۵ میلیارد ریال، مشارکت اداره میراث‌فرهنگی اردکان در مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی با همکاری شورای اسلامی روستا، پیگیری اصلاح حریم دخمه ترک آباد و... از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 احیا و مرمت دیوار حصار ترک آباد به طول ۶ کیلومتر، سامان‌دهی حمام تاریخی، رونق بخشیدن به آسیاب آبی و قنات روستای ترک آباد از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha