انجمن صنایع‌دستی استان البرز تشکیل شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از تشکیل انجمن صنایع‌دستی استان البرز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، نبی‌اله جعفری‌زاده روز دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ گفت: انجمن صنایع‌دستی البرز در اتاق بازرگانی استان و با تعامل اداره کل میراث‌فرهنگی تشکیل شد.

به گفته سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان، البرز پنجمین استانی است که نسبت به تنظیم اساسنامه و تشکیل انجمن صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی اقدام کرده است.

جعفری‌زاده شروع فعالیت انجمن را با ۱۹ عضو عنوان کرد و گفت: بر این اساس کسانی که مجوز صنایع‌دستی از اداره کل میراث‌فرهنگی و سازمان صمت استان البرز را داشته باشند، می توانند در این انجمن عضو شوند.

به گفته سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی البرز طی انتخابات صورت گرفته در اتاق بازرگانی البرز، هیئت مدیره انجمن معرفی شدند و شادی حاضری به اتفاق آراء به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع‌دستی استان انتخاب شد.

جعفری‌زاده هدف از تشکیل این انجمن را ارتقا وضعیت صنایع دستی و معرفی هنرمندان و تسهیل اموری چون بازاریابی، برندینگ، صادرات، برپایی نمایشگاه‌ها و ... برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این انجمن ظرفیت‌های استان البرز در زمینه صنایع‌دستی، بیشتر شناسانده و ارتقا یابد.

انجمن صنایع‌دستی البرز به پیشبرد اهداف صنایع‌دستی استان کمک می‌کند  

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و رئیس انجمن صنایع‌دستی استان نیز گفت: بخش خصوصی با تشکیل انجمن صنایع‌دستی استان در اتاق بازرگانی البرز به عنوان بازوی مشورتی دولت مشکلات فعالان این عرصه را مطالبه‌گری می‌کند.

شادی حاضری افزود: انجمن صنایع‌دستی استان البرز با ۱۹ عضو و با اهدافی از جمله پیشبرد و ارتقاء صنایع‌دستی استان، شناساندن توانمندی‌ها و ارتقاء اعضای انجمن و به منظور افزایش تعامل و مشاوره بخش خصوصی به سازمان‌های دولتی مربوطه برای طرح و انعکاس فعالان این عرصه تشکیل شده است.

رئیس انجمن صنایع‌دستی البرز در ادامه افزود: در میان اتاق‌های بازرگانی کشور البرز پنجمین استان است که دارای انجمن صنایع‌دستی استانی شده است، بدین منظور در ماه‌های گذشته اقدامات مرتبط به دریافت موافقت اصولی تشکیل این انجمن را از طریق اتاق بازرگانی ایران پیگیری کردیم و اکنون با تشکیل جلسه مجمع انتخابات تعیین هیأت مدیره این انجمن در اتاق بازرگانی البرز انجام شد.

حاضری با بیان اینکه در این استان هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی بسیار متبحری فعالیت دارند، افزود: این هنرمندان باید بیشتر به جامعه معرفی شوند و یکی از اقدامات مؤثر در این مورد معرفی اعضاء از طریق انجمن صنایع‌دستی استان و در سطح رویدادهای کشوری است.

او تأکید کرد: برندسازی و هدایت بسته‌بندی نیز جزو اولین اهداف و برنامه های پیش رو در قالب فعالیت‌های این انجمن است. 

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و رئیس انجمن صنایع‌دستی استان کمک برای فروش و عرضه بهتر صنایع‌دستی استان را از دیگر اهداف انجمن عنوان کرد که برنامه‌ریزی‌های بعدی برای این موضوع صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس انجمن صنایع‌دستی البرز در حال حاضر هنرمندانی از رشته‌های مختلف مانند فرش، گلیم‌بافی، معرق، منبت، سفال و سرامیک، رودوزی‌های الحاقی، قلمزنی روی مس، ساخت سازهای سنتی، مجسمه‌سازی و دیگر فعالیت‌های هنری در این انجمن عضویت دارند و از سایر هنرمندان صنایع‌دستی دعوت کرد تا به این انجمن بپیوندند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha