شبیه‌نامه شهادت امیرکبیر اجرا در دامغان اجرا شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از اجرای تعزیه و شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان برای دومین بار خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور گفت: تعزیه یکی از نمادهای هنرنمایشی ایرانی به‌حساب می‌آید که به‌عنوان میراث معنوی ایران در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و شبیه‌نامه شهادت امیرکبیر اجرا روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دامغان اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه نمایش ملی و مذهبی تعزیه را می‌توان به‌عنوان یکی از غنی‌ترین جنبه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی در ایران و میراث‌دار بسیاری از عناصر فرهنگی ایران در طول تاریخ معرفی کرد، افزود: در شبیه‌خوانی و تعزیه علاوه بر شعر و موسیقی، هنرهای دیگری همچون بازیگری و نقالی که متکی به هنر مهم‌تری به نام سخنوری و شیوه‌های بیانی یک بازیگر است، نقش دارند.

شبیه‌نامه شهادت امیرکبیر با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون تعزیه و گروه تعزیه‌خوانی شهید اکبرپور روستای عباس‌آباد دامغان و با هنرنمایی گروه جوانان علمدار کربلا، برای دومین بار با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha