کشف ۳۸ قلم اشیای تاریخی از قاچاقچیان در هلیلان ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از کشف ۳۸ قلم اشیای تاریخی مربوط به دوران ادوار مختلف در شهرستان هلیلان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان امروز ۲۷ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در ایست بازرسی پل سیمره شهرستان هلیلان باند قاچاق اشیای تاریخی توسط نیروی انتظامی شناسایی و تعداد ۳۸ قلم اشیای تاریخی کشف و سه نفر نیز دستگیر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این ۳۸ قلم شیء شامل ریتون، کاسه، مهره، انگشتر، دستبند، گوشواره و.... پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد که اشیای مکشوفه  از جنس مفرغ، عقیق و سنگ مربوط به ادوار مختلف هستند که کشف شدند.

شریفی با قدردانی از فعالیت و تلاش نیروی انتظامی شهرستان هلیلان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی گفت: در این راستا متهمان دستگیر و پرونده از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری و خودرو متهمان نیز توقیف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha