بیش از ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری در رامسر در حال انجام است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر اظهار کرد: ۱۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان در جریان است و سالانه بیش از ۱۰ موافقت اصولی جدید نیز در این شهرستان صادر می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با بیان اینکه شهرستان رامسر دارای قابلیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری است و شکوفایی این قابلیت‌ها مستلزم داشتن تاسیسات و زیرساخت‌های استاندارد برای گردشگران است، گفت: تفکر صحیح و دانش کافی در ایجاد تاسیسات گردشگری لازم است و بی‌برنامه بودن باعث آسیب به گردشگری شهرستان خواهد شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با اشاره به اینکه تنوع محصول گردشگری در شهرستان رامسر سبب شده که این نقطه از جغرافیای کشور و مازندران به عنوان مقصد اول گردشگری معرفی شده است، افزود: وجود سواحل زیبا، کوهستان خوش آب و هوا و طبیعت خاص این شهرستان را به منطقه‌ای ویژه تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه تفکری جهانی در نحوه استفاده از طبیعت از طرف سازمان جهانی گردشگری برای کشورها دیده شده و هر سال بر اساس آن تفکر شعار سال گردشگری تعریف می‌شود، بیان کرد: سالی که در آن هستیم نیز با شعار گردشگری سبز معرفی شده و این خود اهمیت نگهداری از طبیعت را بیان می‌کند.

سحرخیز گفت: تاسیسات گردشگری متنوعی در فلوچارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این خصوص دیده شده و ایجاد تاسیسات استاندارد مستلزم رعایت قوانین و تایید نقشه‌های معماری آن توسط وزارتخانه است تاسیساتی مانند هتلها، متل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، محیط‌های گردشگری شهری و روستایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌های بین‌راهی، زائرسرا، کمپ‌های گردشگری، مراکز بازی و سرگرمی، بوم‌گردی و غیره که متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت گردشگری از ویژگی‌های هر طرح آگاه شوند.

او رشد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان رامسر را بسیار خوب برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذار ی بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان در جریان است و سالانه بیش از ۱۰ موافقت اصولی جدید نیز صادر شده و بر حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزوده می‌شود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر نیز نیاز روز شهرستان رامسر را به تاسیسات گردشگری جدید روز افزون دانست و بیان کرد: در بخش اقامتی شهرستان دارای ۲۷ واحد اقامتی است و بیش از ۱۰ برابر این رقم نیاز روز شهرستان رامسر است و واحد متنوعی چون اسکله، محیط‌های گردشگری شهری و روستایی و بوم‌گردی در دستور کار این اداره قرار دارد. 

سحرخیز دهستان اشکور رامسر را بسیار مستعد ایجاد و تبدیل واحدهای بوم‌گردی برشمرد و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تبدیل این دهستان زیبا و تاریخی به قطب بوم گردی از برنامه‌های مهم اداره میراث‌فرهنگی رامسر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha