برگزاری اختتامیه دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج در گلستان/ هفت اثر برگزیده برای حضور در مرحله ملی این رویداد معرفی شدند

آیین اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج استان گلستان با معرفی هفت اثر برگزیده از مجموع ۹۰ اثر راه‌یافته به مرحله استانی این جشنواره، در گرگان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، آیین اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با عنوان هنر ماندگار ایرانی عصر روز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سرهنگ پاسدار روح‌الله محمدی رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه نینوا، اکبر مهدوی‌نیا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و فرهاد جلالوند جانشین فرماندهی پایگاه بسیج اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از هنرمندان و بسیجیان استان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان در این آیین گفت: دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان بسیج هنرمندان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به‌مناسبت گرامیداشت هفته بصیرت در نیمه نخست دی‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان گلستان با رویکرد حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم‌افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق کم‌تر برخوردار به‌منظور احیای هنر صنایع‌دستی و هنرهای منسوخ‌شده، برگزار شد.

مریم حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمایشگاه آثار مرحله استانی دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با عنوان هنر ماندگار ایرانی به مدت پنج روز از ۱۱ تا ۱۵ دی‌ماه با حضور ۹۰ اثر از ۴۳ هنرمند در دوازده رشته در گرگان برگزار شد و درنهایت با ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان این حوزه، هفت اثر از مجموع آثار ارسالی برای شرکت در مرحله ملی انتخاب شد و امروز در آیین اختتامیه این رویداد معرفی‌شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

او بیان کرد: بر اساس ارزیابی داوران زهرا منوچهری نوکنده در رشته رودوزی سنتی، سیده هاجر یزدانی در رشته جاجیم‌بافی، زهرا رایجی در رشته جاجیم‌بافی، سمیرا اصغرنژاد در رشته میناکاری، معصومه غضنفری در رشته منجوق بافی، یوسف پوری در رشته صنایع‌دستی فلزی و معصومه ریاحی در رشته سفال به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان همچنین بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج علاوه بر تجلیل به مرحله کشوری این جشنواره معرفی می‌شوند که در تهران برگزار خواهد شد.

نگاه صادراتی محصولات صنایع دستی استان تقویت شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این آیین گفت: گلستان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از استان‌های پیشرو است و محصولاتی فاخر توسط هنرمندان این استان تولید می‌شود.

الهام متین تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف استان باید برای عرضه و فروش محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان را یاری دهند.

او تصریح کرد: فروش تولیدات فاخر صنایع‌دستی هنرمندان مسئله مهمی است که باید هر تولیدکننده‌ای به آن توجه کند و علاوه بر بازار داخلی نگاهی به بازارهای جهانی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: این اداره‌کل به‌عنوان یکی از دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کند تا نقش خود را در حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایفا کند.

او در پایان عنوان کرد: از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بسیج هنرمندان استان گلستان به دلیل برگزاری این جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج در استان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این‌چنین نمایشگاه‌ها در راستای رونق فروش محصولات هنرمندان در استان بیش‌ازپیش برگزار شود.

در پایان این مراسم از هفت برگزیده مرحله استانی و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha