نمایشگاه دست‌بافته‌های استاد معرفت‌اله لطفی افتتاح شد

نمایشگاه دست‌بافته‌های استاد معرفت‌اله لطفی به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری افتتاح و تا ۴ بهمن ۱۴۰۲ پذیرای علاقمندان است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه  مجموعه‌ای از دست‌بافته‌های عشایری که توسط استاد لطفی در مدت ۵۰ سال گردآوری شده در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در نمایشگاه دست‌بافته‌های استاد معرفت‌اله لطفی که از ۳۰ دی‌ماه تا ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعداز ظهر در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برقرار است، ۱۰۰ اثر شامل گلیم، جاجیم، خورجین، گبه و ... با هدف حفظ و احیاء آثار نفیس و ارزشمند بافت‌های سنتی و عشایری به نمایش در آمده است.

این دستبافته‌ها اغلب مربوط به عشایر شاهسون و بافندگان هشترود، بیجار، ساوه، بوئین زهرا و کردهای قوچان است.در مجموعه حاضر همچنین دستبافته‌های جدید استاد و بافندگان ایشان با الهام از نقوش عشایری وجود دارد.

در این دستبافته‌ها نگاه ویژه‌ای به نقوش و دستبافته‌های عشایری و روستایی مازندران شده که در دهه‌های اخیر کمتر به آن پرداخته شده است؛ دستبافته‌های سنتی ساده و بی‌نظیر که علاوه بر زیبایی فرهنگ و هنر عنی مردم ایران را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha