یادبود نودمین سالگرد درگذشت عارف قزوینی در همدان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب سرزمین پایتخت تاریخ و تمدن بر سر مزار عارف قزوینی، شاعر ملی‌گرای ایرانی در محوطه آرامگاه بوعلی سینا گردهم آمدند تا یاد این شاعر و تصنیف‌سرای بزرگ را در نودمین سالگرد درگذشتش گرامی بدارند.

به گزارش میراث‎ آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ‎یادبود نودمین سالگرد درگذشت عارف قزوینی روز یکشنبه اول بهمن ماه به همت نشریه همدان‌نامه در همدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین زندی، فعال فرهنگی درباره ضرورت پرداختن به شخصیت عارف قزوینی مطالبی عنوان کرد.

هچنین هوشنگ جمشید آبادی و علی جهانپور پژوهشگر درباره زندگی عارف قزوینی سخنرانی و کاظم مرادی نیز تصنیف‌هایی از سروده‌های عارف قزوینی را اجرا کردند.

علی جهانپور، پژوهشگر همدانی درباره دلیل قرار گرفتن مزار عارف در محوطه آرامگاه بوعلی سینا گفت: عارف قزوینی که از دنیا رفت فریدالدوله گلگون و معزالدین مهدوی او را در کنار آرامگاه قدیمی ابن سینا که کمی از این مکان دورتر بود دفن می‌کنند. مرحوم حسین پدیدار برای من خاطره‌ای تعریف کرد که در زمان پایان ساخته‌ شدن آرامگاه ابوعلی سینا به زنده‌یاد هوشنگ سیحون گفتم که عارف قزوینی به عنوان انسانی که بالاتر از همه انسان‌هایی است که شما می‌شناسید در این نزدیکی دفن شده است. زنده‌یاد سیحون نیز مزار عارف را به مکان کنونی انتقال داد و عارف برای همیشه در این مکان آرام گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha