پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مسئول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشورخبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، روح‌الله حاجی‌پور روز سه شنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گفت: حمایت از بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های این اداره‌کل برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، افزایش نرخ اشتغال‌زایی کارگاه‌های صنایع‌دستی و توسعه طرح‌های مرتبط با حوزه های گردشگری و صنایع‌دستی است که نهایت تلاش برای تحقق این موضوعات صورت می‌گیرد.

 مسئول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: متقاضیان طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی در استان می‌توانند با ارائه درخواست، مدارک، مستندات و طرح توجیهی، در مسیر دریافت تسهیلات با شرایط ذیل، به بانک‌های عامل برای بررسی و پرداخت معرفی ‌شوند.

حاجی‌پور گفت: حوزه گردشگری سرمایه در گردش حداکثر ۱۲ ماه و مدت تسهیلات سرمایه ثابت حداکثر ۷ سال (شامل دوران مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و بازپرداخت ۵ سال) است و نرخ سود تسهیلات اعطلایی ۱۳ الی ۱۵ درصد خواهد بود.

او افزود: حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسهیلات پرداختی در قالب حمایت از ایجاد و توسعه کارگاه‌های انفرادی، حمایت از ایجاد و توسعه کارگاه‌های گروهی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی و .... است

مسئول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: نرخ تسهییلات اعطایی به صنعتگران ۱۳ الی ۱۵ درصد است دوران پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش حداکثر ۱۲ ماهه و تسهیلات سرمایه ثابت حداکثر ۴ ساله خواهد بود.

حاجی‌پور تاکید کرد: متقاضیان تسهیلات در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی حداکثر تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به ادارات و نمایندگی‌های استان برای ارایه درخواست و تکمیل مدارک اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل و ابهام می‌توانند با شماره ۳۱۷۵۱۰۸۵ واحد تسهیلات اداره‌کل تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha