جشن میلاد امام علی(ع) در مجموعه تاریخی‌فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: جشن میلاد امام علی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مجموعه تاریخی-فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: جشن میلاد امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر پنجشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان مطرح شهرستان شاهرود و استان سمنان در مجموعه تاریخی‌فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: از برنامه‌های این جشن می‌توان به اجرای مولودی‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی و ... اشاره کرد.

نظری افزود: ولادت حضرت علی (ع) از اعیاد مهم شیعیان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه نقش پدران در کانون خانواده از اساسی‌ترین عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده‌ها به شمار می‌رود، این موضوع موجب می‌شود تا تمامی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به نکوداشت این روز عظیم و تکریم مقام مردان و پدران جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، در روستای قلعه‌نو خرقان در ۲۴ کیلومتری شمال شاهرود در بخش بسطام قرار دارد و این مجموعه ارزشمند به شماره ۶۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha