اعطای تسهیلات به ۳۲ هنرمند صنایع‌دستی شازند مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: ۳۲ هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمد اتابکی روز شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان شازند گفت: مبلغ ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۳۲ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی شهرستان شازند پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند افزود: دارا بودن سهم بالا در ایجاد اشتغال، هزینه‌های پایین تولید، تنوع تولیدات، عدم نیاز به زیرساخت‌های گسترده و عدم نیاز به حجم بالای سرمایه‌گذاری باعث می‌شود فرصت‌های اشتغال در این حوزه بسیار مطلوب باشد و با حمایت از این بخش و فعالان این حوزه‌ها به اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال موجود دست یافت.

او تصریح کرد: صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بوده چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی داشته باشد.

اتابکی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha