موزه یاسوج برای بهره‌برداری ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهره‌برداری کامل از موزه شهر یاسوج مرکز این استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، اصغر آتش‌فراز اظهار کرد: کلنگ ساخت موزه باستان‌شناسی یاسوج در سال ۸۶ به زمین زده شد و حدود ۱۵ سال در پیچ‌وخم وعده‌ها برای تکمیل کمر خم کرد و اکنون پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم ابنیه این طرح ملی صددرصد تکمیل‌شده و تنها یک گام دیگر به افتتاح موزه یاسوج باقی‌ مانده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اشکالات فنی طرح در حوزه ابنیه بیان کرد: با تغییر طراحی داخلی موزه یاسوج مدرن و به‌روز خواهد شد.

آتش‌فراز تصریح کرد: با انجام طراحی جدید و ساخت المان ها موزه فعلی یاسوج به محل جدید انتقال داده خواهد شد.

او با اشاره به هزینه ۱۴۰ میلیاردریالی برای طرح موزه یاسوج افزود: در صورت تخصیص اعتبار این موزه به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آتش‌فراز ادامه داد: موزه یاسوج در زمره طرح‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و اعتبارات آن‌هم به‌صورت ملی اختصاص می‌یابد.

ساختمان موزه یاسوج در جنوب شهر یاسوج و در کنار مجموعه گردشگری تفریحی و هتل المپیک باقری قرار دارد.

موزه یاسوج در زمینی با زیربنای ۲۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۱۱هزار مترمربع مساحت ساخته‌شده است. این طرح در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کارگاه مرمت، چاپخانه، کتابخانه و رستوران طراحی و احداث‌شده است.

مساحت سالن نمایش موزه ۶۰۰ مترمربع است و ۳هزار شیء تاریخی و موزه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این سالن به نمایش گذاشته می‌شود. اکنون پیش‌ از این، ۳۱۰ شیء تاریخی از ۳۵۰۰ قطعه آثار تاریخی این استان در مکانی به مساحت ۱۵۰ مترمربع نگهداری می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110900514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha