پوستر جشنواره «کتیبه سرباز» در کرمان رونمایی شد

پوستر جشنواره "کتیبه سرباز" با حضور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان کرمان در دانشگاه شهید باهنر رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مصطفی ده‌پهلوان عصر ۱۲ بهمن ماه در آیین دومین جشنواره ملی جایزه شهید سلیمانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری شامل پنج پژوهشکده و سه گروه مصوب پژوهشی است که دفاع مقدس یکی از گروه‌های پژوهشی آن است.

رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به پژوهشکده گردشگری ادامه داد: به موضوع گردشگری جنگ به شکل دیگری خواهیم پرداخت و نام آن گردشگری مقاومت است.

او با یادآوری تاریخ ایران اظهار کرد: امروز در برهه مهم تاریخی قرار داریم که حاج قاسم گل سرسبد آن است و رکن بزرگ تاریخ معاصر ایران می‌تواند باشد و هست.

ده پهلوان افزود: در جنگ رسانه‌ای که بر علیه کشور وجود دارد، باید بتوانیم از داشته‌هایمان به خوبی استفاده کنیم و کلام رسانه را بدانیم و نگاه پدافندی با تکیه بر ادبیات و رسانه مقاومت در این حوزه داشته باشیم.

او اظهار کرد: تلاش این است از کتیبه سنگ قبر مزار سردار دلها پیامی را به جهانیان مخابره کنیم، «سرباز وطن» پیام زیادی در این عبارت دو واژه‌ای نهفته است.

رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور تاکید کرد: ما ایرانیان پیشرو سربازان وطنمان هستیم و جز به جز و سلول به سلول بدنمان برای وطن است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره علمی، فرهنگی و هنری کتیبه سرباز از طریق عکاسی، موشن گرافی، خوشنویسی و ... این پیام را با خلاقیت هنرمندانه نسل جوان و پیر به دنیا مخابره خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111300758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha