فرصتی طلایی پیش از آغاز فصل گردشگری

برخی از منتقدان نمایشگاه گردشگری تهران معتقدند که موعد برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی زمان مناسبی نیست، با اشاره به چند دلیل واقع‌بینانه می‌توان دریافت که این نمایشگاه در بهترین زمان ممکن برگزار می‌شود.

توحید سیف، روزنامه‌نگار و فعال رسانه نوشت: با قرار گرفتن در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، این رویداد تیتر اول بسیاری از محافل گردشگری شده است؛ برخی از منتقدان نمایشگاه گردشگری تهران معتقدند که موعد برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی زمان مناسبی نیست. آنها معتقدند که زمستان و روزهای شلوغ بهمن ماه انتخاب مناسبی برای زمان برگزاری چنین نمایشگاهی نبوده و شاید فصل‌های گردشگری مثل بهار و تابستان را زمان مناسب‌تری برای آن می‌دانند. اما با اشاره به چند دلیل واقع‌بینانه می‌توان دریافت که این نمایشگاه در بهترین زمان ممکن برای بسیاری از فعالان صنعت گردشگری در کشور و حتی رابطان بین‌المللی آنها و البته گردشگران برگزار می‌شود.

معرفی جاذبه‌ها و جذب گردشگران

از جمله طیف‌های مهمی که نمایشگاه گردشگری تهران را برای بازدید انتخاب می‌کنند مدیران و کارشناسان آژانس‌های مسافرتی، تورگردانان و گردشگران هستند. از سوی دیگر مهم‌ترین شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به عنوان غرفه‌دار، ادارات کل گردشگری استان‌ها، تاسیسات و مجموعه‌های گردشگری، فعالان این صنعت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند. نمایشگاه گردشگری تهران همان نقطه تلاقی همه فعالان و علاقمندان گردشگری است که بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های یک منطقه به منظور جذب گردشگر و حتی سرمایه‌گذار است؛ آن هم پیش از شروع فصل گردشگری که در ایران از عید نوروز آغاز می‌شود. بنابراین بهمن ماه بهترین موعد برای برگزاری چنین نمایشگاهی است تا در آستانه شروع فصل گردشگری جاذبه‌ها، زیرساخت‌ها، دستاوردها و پکیج‌های سفر به علاقمندان و فعالان حوزه گردشگری معرفی شود. به عنوان مثال استان اردبیل بیش از همه مواقع سال در فصل‌های بهار و به ویژه تابستان میزبان گردشگران است و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای جلب نظر گردشگران، تورگردانان و آژانس‌داران با هدف فصل گردشگری پیش رو به وسیله معرفی ظرفیت‌های موجود است.

صنایع وابسته و فرصتی برای توسعه

در عنوان کامل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، صنایع وابسته نیز به چشم می‌خورد، بخشی که اتفاقا جای مانور بسیاری دارد و می‌تواند کارکرد این نمایشگاه را موثرتر جلوه دهد. صاحبان صنایع مرتبط با حوزه گردشگری و تاسیسات آن، آخرین یافته‌ها و محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند که اهمیت آن از نظر موعد برگزاری جشنواره قابل چشم‌پوشی نیست. سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری کشور با حضور در نمایشگاه گردشگری تهران می‌توانند دستاوردها و محصولات صنایع مرتبط را در این نمایشگاه مشاهده کرده و پیش از شروع فصل گردشگری به تجهیز تاسیسات خود با هدف توسعه خدمات اقدام کنند. این اقدام هم در زمینه تجهیز و توسعه خدمات و هم در زمینه شروع عملیات اجرایی پروژه‌های جدید با استفاده از دستاوردهای نو در صنایع وابسته ممکن خواهد بود و نمایشگاه گردشگری تهران پیش از شروع فصل کاری می‌تواند راهنمایی برای صاحبان تاسیسات گردشگری و سرمایه‌گذاران باشد.

انتخاب مقصد و برنامه‌ریزی برای سفر

برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در این فصل سال علاوه بر اهمیت آن برای فعالان حوزه گردشگری، برای گردشگران و علاقمندان به سفر نیز فرصت خوبی است. مقاصد سفر تلاش می‌کنند جاذبه‌ها و ویژگی‌های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش بگذارند و علاقمندان به سفر با حضور در این نمایشگاه مقصد خود را برای فصول گردشگری سال آتی، به ویژه عید نوروز و تابستان و حتی سایر فصول سال که برای بعضی مقصدها مناسب‌تر است انتخاب می‌کنند؛ و حتی به دلیل حضور آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل و تورگردانان در این نمایشگاه، علاقمندان به سفر برنامه‌ریزی سفرهای آتی خود را نیز می‌توانند به صورت مفصل با راهنمایی غرفه‌های حاضر در نمایشگاه انجام دهند.

در نهایت می‌توان گفت که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهترین فصل ممکن و پیش از شروع التهاب سفرها در ایران برگزار می‌شود و فرصتی برای فعالان این حوزه و گردشگران است تا از این نمایشگاه برای فصل پیش رو بهترین استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha