لزوم سامان‌دهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم سامان‌دهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی برای خدمات‌رسانی و رفاه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در استان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز شنبه 14 بهمن‌ماه 1402در جلسه کارگروه بررسی وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی استان که با حضور دبیر ستاد اقامه نماز کردستان و نماینده ادارات مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به ایام پایانی سال و در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و حضور تعداد کثیری از مسافران و گردشگران در استان، لازم است برای توسعه و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی و رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی موجود در مسیر بیش‌ازپیش توجه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته، امر ساماندهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی توسط این مجموعه آغاز شده است، اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی، در مرحله اول ٥٠ تابلوی راهنمای سرویس بهداشتی در محورهای اصلی استان برای اطلاع‌رسانی گردشگران، مسافران و زائران نصب شد.

او سامان‌دهی مراکز خدماتی و سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان را از جمله اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: بازدیدهای مستمر از سرویس‌های بهداشتی واقع در محورهای گردشگری استان برای تجهیز و رفع نواقص این واحدها با جدیت درحال انجام است.

او یادآور شد: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت، زمینه و امکانات لازم برای خدمات‌دهی مناسب به گردشگران مهیا شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه از آمادگی صددرصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به مسافران خبر داد و گفت: رضایت‌مندی گردشگران و مسافران در ایام نوروز از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد اجرایی است.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مربوطه در برنامه‌ریزی برای این ایام اقدام ارزشمندی است که باعث نظم در خدمت‌رسانی به گردشگران می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: باید مشکلات مربوط به نمازخانه‌های بین‌راهی قبل از شروع ایام تعطیلات به طور کامل رفع شود تا مسافران و گردشگران در طول مسیر برای اقامه نماز مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha