بررسی ۷ پرونده در کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گلستان

رئیس گروه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از بررسی هفت پرونده در نهمین جلسه کمیسیون فنی بدوی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی نوری با اعلام این خبر گفت: در این جلسه که روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، بنا به رأی اعضاء کمیسیون، با درخواست صدور سه مجوز بند (ب) دفاتر خدمات مسافرتی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و کردکوی و درخواست تغییر مکان مجوز بند (ب) شرکت خدمات مسافری آوای سفر گلستان از گمیشان به گنبدکاووس موافقت و همچنین یک مورد شکایت راهنمای گردشگری از شرکت خدمات مسافرتی رسیدگی شد.

رئیس گروه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در این جلسه همچنین مجوز بند (ب) شرکت خدمات مسافرتی آرشا پرواز پارسیان لغو و فعالیت شرکت خدمات مسافرتی آیهان سیر گلستان، به مدت ۲ ماه به حالت تعلیق درآمد.

او با تأکید بر این‌که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و ادارات شهرستانی بر اساس ظرفیت روی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی نظارت دارند، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ تذکر و ۱۳ اخطار برای دفاتر خدمات مسافرتی استان به ثبت رسیده است.

به گفته نوری شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آن‌ها ابطال یا تعلیق شده است به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت‌نام و برگزاری تورهای داخلی و خارجی و ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایران‌گردی و جهانگردی را ندارند. ضمناً دفاتری که به حالت تعلیق درآمده در صورت رفع نواقص اعلام‌شده می‌توانند نسبت به درخواست رفع تعلیق مجوز بند (ب) اقدام کنند.

رئیس گروه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحدهای متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری استان گلستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha