هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان به احیاگران مدرسه قصه‌های مجید پیوستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پیوستن هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان به نمایشگاه دفتر ۶۰ برگ باهدف احیا مدرسه تاریخی شهید حلبیان هم‌زمان با دهه فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز ۱۸ بهمن‌ماه با اعلام این مطلب گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و با همراهی و همگرایی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در مدرسه تاریخی شهید حلبیان (مدرسه سریال قصه‌های مجید) نمایشگاهی با عنوان دفتر ۶۰ برگ و با موضوعات صنایع‌دستی، هنر و فرهنگ برپا شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل، تعداد هشت نفر از هنرمندان صنایع‌دستی خیریه حضرت یوسف زهرا(س) در قالب پنج غرفه در ایام دهه مبارک فجر در این نمایشگاه مشارکت فعال دارند.

او افزود: به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان باهنرهای دستی و سنتی، کارگاه‌های تجربه‌آموز در رشته‌های خراطی، خاتم، گلیم و گبه، میناکاری و قلم‌زنی ویژه دانش‌آموزان در این نمایشگاه برگزار شد.

این نمایشگاه همه‌روزه در محل مدرسه شهید حلبیان در محله تاریخی مشیر اصفهان میزبان دوستداران و علاقه‌مندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرزوبوم خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha