شهر تاریخی بلقیس یکی از ظرفیت‌های بالقوه اسفراین برای توسعه صنعت گردشگری خراسان شمالی است

فرماندار شهرستان اسفراین در بازدید از شهر بلقیس گفت: این بنای تاریخ یکی از ظرفیت‌های بالقوه اسفراین برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، مسلم نوری، فرماندار اسفراین پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در حاشیه جشن عید سعید مبعث پیامبر اعظم و پیروزی انقلاب اسلامی که هر ساله در مجاورت شهر تاریخی بلقیس برگزار می‌شود، از زیرساخت های گردشگری این شهر بازدید کرد.

فرماندار اسفراین در این بازدید گفت: شهر تاریخی بلقیس یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشت و گلی در کشور شناخته می‌شود و انتظار می رود با توسعه بیش‌ازپیش معرفی شود، به همین منظور باید زیرساخت‌های گردشگری در این مکان تاریخی تقویت شود، به دلیل محدودیت در اعتبارات استانی باید از ظرفیت اعتبارات در سطح ملی بهره برد.

در ادامه عباس توکلیان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان افزود: امیدواریم با تداوم تخصیص اعتبارات ویژه، بتوانیم گام‌های محکمی برای ثبت جهانی این مجموعه عظیم و تراز اول کشور برداریم.

ارگ تاریخی بلقیس به شماره ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده و باتوجه‌به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان پایگاه میراث‌فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان‌شناسی آن آغاز شد و هم اکنون در حال طی مراحل تشکیل پرونده برای ثبت جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha