افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی در تویسرکان همدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی با محوریت منبت گلریز و با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و تعدادی دیگر از مسئولان ادارات، فروشگاه منبت حسن ترکاشوند با حجم سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: بر اساس بند پ و تبصره یک ماده ۳ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ابلاغی آن، فعالیت فروشگاه‌های صنایع‌دستی از شمول قانون نظام صنفی خارج و متولی صدور پروانه فعالیت مجوزهای این نوع فروشگاه‌ها وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین شده است.

او خاطر نشان کرد: مبل و منبت و به طور خاص منبت گلریز یکی از مزیت‌های اصلی شهرستان تویسرکان است که بخش اعظمی از اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است و سه نشان جغرافیایی مبل و منبت برای دهستان سیدشهاب، شهر ملی منبت گلریزبرای تویسرکان و روستای ملی منبت گلریز برای اشترمل در سنوات گذشته کسب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha