اپلیکیشن راهنمای جامع گردشگری ایلام‌بلد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اپلیکیشن راهنمای جامع گردشگری و سیاحت، زیارت اربعین از مرز مهران، راهیان نور و ... استان ایلام رونمایی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: اپلیکیشن ایلام‌بلد کامل‌ترین و جامع‌ترین اپلیکیشن گردشگری استان ایلام که برای استفاده گردشگران و زائران اربعین در مارکت‌های رسمی کافه بازار و مایکت گذاشته شده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با توجه به اینکه ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده‌است و به تبع آن لزوم خدمت به زوار اربعین برآن شدیم که بخش اربعین را به‌صورت ویژه در نسخه جدید این اپلیکیشن قرار دهیم و جامع‌ترین خدمات مورد نیاز زائر اربعین را در این اپلیکیشن پیاده‌سازی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: بعضی از از قابلیت‌های این اپلیکیشن بخش اربعین شامل ارائه اخبار لحظه‌ای مرز مهران و اربعین، ارائه خدمات اسکان زائر (شامل زائرسراها، هتل، مسافرخانه، حسینیه، موکب و استراحتگاه ها و سایر تاسیسات) با قابلیت بروزرسانی لحظه‌ای، قابلیت یادآوری و آموزش وسایل موردنیاز سفر اربعین، قیمت روز ارز و راهنمای خرید ارز، مسیریابی و راهنمای سفر با نقشه‌های آنلاین و آفلاین بصورت کامل و جزئی از شروع نقطه محل کاربر تا مهران و سپس ارائه نقشه های مورد نیاز در عراق و کربلا، استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی بعنوان راهنما و مترجم  آنلاین همراه زائر است.

شریفی همچنین به‌دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به رهنمودهای رهبری و سخنان مهم، روزشمار، اوقات شرعی، آب و هوا، وقف و نذر، سامانه‌ها و تلفن‌های ضروری، گمشدگان و مفقودی، آداب سفر، ادعیه و زیارات بصورت صوتی و متنی همراه ترجمه، بانک صوت اختصاصی و پلیر اختصاصی همراه، قرآن کریم بصورت کامل همراه صوت و ترجمه، پخش زنده حرم‌ها، زیارت مجازی، رزرو بلیط اتوبوس و هواپیما، پارکینگ‌ها و مراکز سوخت، موکب‌ها و استراحتگاه‌های بین‌راهی، سرویس بهداشتی، غذاخوری و رستوران، نمایش لحظه‌ای وضعیت ترافیکی راه‌ها، راهنمای جامع فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه و نکات بهداشتی، اورژانس و مراکز درمانی، راهنمای کمک‌های اورژانسی در ایران و عراق و تلفن‌های ضروری اشاره کرد.

او گفت: بخش‌های گردشگری و راهیان نور که جامع‌ترین راهنمای گردشگری و راهیان نور و شهدای گمنام و معرفی شهدای شاخص است نیز از دیگر قسمت‌های مهم این اپلیکیشن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha