بازدید قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی از موزه‌های رضا عباسی و دوران اسلامی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی از موزه‌های رضا عباسی و دوران اسلامی بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۱ بهمن) از موزه‌های رضا عباسی واقع در خیابان شریعتی و موزه دوران اسلامی واقع در خیابان سی تیر بازدید کرد.

در بازدید از موزه رضا عباسی، ناهید نجفی مدیر این موزه، هادی میرزایی مدیرکل موزه‌ها و پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران حضور داشتند.

نجفی در این بازدید گفت: موزه رضا عباسی اشیاء مختلفی از قبل از اسلام تا دوره قاجار را در بر گرفته و شامل تالارهای مختلفی از جمله هنر اسلامی، نگارگری و خوشنویسی است و هر سال، حدود یک ششم تا یک پنجم اشیاء موزه تغییر می‌کند تا همواره جذابیت بازدید داشته باشد.

بازدید قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی از موزه‌های رضا عباسی و دوران اسلامی

دارابی هم با اشاره به بازدید روزانه به‌طور متوسط ۸۰۰ نفر در ایام نوروز از موزه رضا عباسی، بر پویاتر شدن این موزه با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مرتبط و شاخه‌های بینا رشته‌ای تأکید کرد.

وی سپس به موزه دوران اسلامی رفت که زیرمجموعه موزه ملی ایران است.

جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در این بازدید گفت: موزه دوران اسلامی در دو طبقه ساماندهی شده و برخی آثار آن شهرت جهانی دارد، از جمله محراب کاشی زرین فام مشهور به «درب بهشت».

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در این بازدید با اشاره به برپایی نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین، بر تداوم برگزاری چنین رویدادهایی برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و تاریخ ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha