بخشی خصوصی قم در هفدهمین نمایشگاه گردشگری حضوری فعال دارد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ به حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری اشاره و بیان کرد: بخش خصوصی با حضوری فعال در این نمایشگاه توانمندی‌های استان را در حوزه‌های گوناگون همچون سوغات، صنایع‌دستی، مراکز گردشگری و ... به نمایش گذاشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مجید ستایش اظهار کرد: امسال غرفه استان قم در سالن B۳۸ محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۴۰ مترمربع قرار دارد.  

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: شهرداری قم؛ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر و شهرداری دستجرد بخش خلجستان در غرفه قم حضور دارند.

او با بیان این که قم با شعار سرمایه‌گذاری سبز و گردشگری در نمایشگاه مذکور حضور یافته است، گفت: در این نمایشگاه ظرفیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری سبز همچون تأسیسات اقامتی بوم‌گردی، معرفی جاذبه‌های گردشگری ناشناخته در این بخش، طرح‌های در حال ساخت، تبدیل فضاهای تاریخی به کاربری‌های گردشگری به نمایش گذاشته شده است.

ستایش با اشاره به این که نمایشگاه مذکور تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ برای بازدید عموم مردم دائر است، گفت: کاروانسرای دِیر گچین به عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای گچی دنیا و مادر کاروانسراهای ایران به ثبت جهانی رسیده و ماکت ورودی غرفه استان بر اساس این کارونسرا، به عنوان یکی از آثار جهانی یونسکو، طراحی و ساخته شده است. 

او خاطرنشان کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی قم، خانه‌های تاریخی این استان است؛ از این‌رو در بخشی از غرفه استان قم، ماکت خانه تاریخی یزدان‌پناه برای آشنایی بازدیدکنندگان طراحی شده است.

ستایش به حضور تعدادی از اعضای انجمن راهنمایان گردشگری این استان در نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: راهنمایان گردشگری بازدیدکنندگان را با گردشگری مذهبی، زیارتی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی قم با تمدنی هفت هزار ساله آشنا می‌سازند.

او اضافه کرد: یکی از فعالان بخش خصوصی نیز در حوزه ساخت دیوار سبز (گرین وال)، درخت‌های مصنوعی و ساخت مراکز تفریحی و گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha