رونمایی از لوح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل در نمایشگاه گردشگری

با حضور استاندار اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از الواح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و ثبت شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ و با حضور استاندار اردبیل در سالن شماره ۴۱ نمایشگاه گردشگری تهران از الواح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و ثبت شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در حاشیه مراسم رونمایی از این الواح ثبتی گفت: بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان است که به عنوان یکی از اولین آثار استان اردبیل در سال ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسیده و مطالبه عمومی تبدیل این بنا به پایگاه ملی بود.

حسن محمدی ادیب با اشاره به تاثیر ایجاد پایگاه ملی در حفاظت و سامان‌دهی جمعه مسجد، افزود: این بنا یکی از قدیمی‌ترین مساجد منطقه آذربایجان است و اهمیت آن دلیلی برای تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی بود که با موافقت وزارت میراث‌فرهنگی این اتفاق افتاد.

او تاکید کرد: جمعه مسجد اردبیل سومین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان اردبیل بعد از پایگاه‌های ملی شهر یئری و کنزق است و علاوه بر آن دو اثر ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کاروانسرای سنگی صائین نیز در اردبیل قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: همچنین امروز از لوح ثبتی شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری نیز رونمایی شد که اتفاق مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل محسوب می‌شود.

محمدی ادیب گفت: شهرهای بزرگ جهان که در زمینه گردشگری فعال هستند برای تبلیغات، برندسازی و ارتقای سیمای گردشگری در این فدراسیون عضو می‌شوند، عضویت شهر اردبیل در این فدراسیون جهانی می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها در سطح جهانی موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha