قم نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی است

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: به خاطر وجود حجم بالای مسافران و زائران ایرانی و خارجی هم اینک توسعه فضاهای اقامتی و گردشگری در استان قم بیش‌تر از سایر زیرساخت‌ها احساس می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، شهاب ‌علی عرب، روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: حدود ۱۰ شرکت خارجی در کنار ده‌ها شرکت داخلی ظرفیت‌های گردشگری خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده‌اند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خاطرنشان کرد: در قالب این نمایشگاه‌ها امکان معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان قم، اما تاکنون بیش‌تر توجهات به گردشگری زیارت قم و منحصر در چند کشور مسلمان بوده که سبب شده است تا مدت اقامت آن‌ها در این شهر اندک باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم گفت: در این نمایشگاه در راستای افزایش ماندگاری مسافران تلاش شده تا زمینه سرمایه گذاری برای افزایش سرانه های گردشگری فراهم شود تا شرایط این استان بهبود یابد.

او با اشاره به ضعف سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم تصریح کرد: باید برای توسعه گردشگری در استان قم زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران در کنار برگزاری مستمر نمایشگاه‌های حوزه گردشگری تداوم یابد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا پنجشنبه هفته جاری (۲۶ بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای بازدید عموم دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha