توانمندی‌های صنایع‌دستی البرز در نمایشگاه ملی صنایع دستی ارائه می‌شوند/ صنایع‌دستی و گردشگری مکمل و هم‌راستا با یکدیگر هستند

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی معاونت صنایع‌دستی کشور با اشاره به حضور توانمند غرفه‌های صنایع‌دستی البرز در غرفه البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، این دو حوزه را با یکدیگر دریک راستا و متوازن عنوان کرد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، محمدحسین عسگرپور روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران در آینده نزدیک گفت: البرز پس از ارائه خوبی که از ظرفیت‌های گردشگری خود در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری داشته در تاریخ ۳ تا ۶ اسفند در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران توانمندی‌های صنایع‌دستی خود را نیز ارائه می‌دهد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی معاونت صنایع‌دستی کشور افزود: از گذشته حمایت‌هایی از صنایع دستی شامل معافیت مالیاتی و بیمه هنرمندان انجام شده و اخیرا ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

به گفته عسگرپور در حدود ۸هزار فقره تسهیلات به ارزش هزار و۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۸هزار کارگاه در سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کرده و تامین منابع شده‌اند.

او با بیان اینکه دورنمای گردشگری ما برای تشکل های موجود بوده است، عنوان کرد: ۵۳۰هزار نفر هنرمند چیزی حدود ۹۰درصد به صورت پروانه انفرادی و ایجاد تشکل‌ها و حمایت‌های گروهی را برای افق ۱۴۰۳ در نظر گرفته‌ایم.

 مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی معاونت صنایع‌دستی کشور ادامه داد: در مشاغل خرد دولت تسهیلاتی را هر ساله در بودجه قرار می دهد که سود ۴درصد برای آن در نظر گرفته می‌شود.

عسگرپور عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در حوزه گردشگری استان البرز و به ویژه در شهرستان‌های استان فعال است که به منظور بهره‌برداری از آنها حمایت‌های لازم از طرف میراث‌فرهنگی و اداره کل مربوطه در استان اعمال می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha