قم می‌تواند قطب گردشگری مذهبی شود

معاون امور مجلس استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قم می‌تواند به ویژه در حوزه گردشگری به قطب گردشگری مذهبی و زیارتی تبدیل شود و تاکنون فقط برخی گام‌های اولیه در این خصوص برداشته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید محمدجواد آل‌احمد روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران افزود: هنوز ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان قم به درستی معرفی نشده و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است.

معاون امور مجلس استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آن چه از قم بیش‌تر تاکنون در بین مردم ایران و جهان شناخته شده است، بُعد علمی، فرهنگی و معنوی آن است، در حالی که قم ظرفیت‌های بکر دیگری دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

او خاطرنشان کرد: قم به خاطر قراگیری در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور، تمدنی هفت هزار ساله، وجود اماکن مذهبی، زیارتی، میراثی و فرهنگی ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند آن را تبدیل به یک قطب مهم گردشگری کند.          

او بر اطلاع‌رسانی و معرفی مراکز مختلف گردشگری و آثار باستانی و تاریخی استان قم به مردم ایران تأکید کرد.  

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای بازدید عموم دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.   

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha