نمایشگاه گردشگری تهران بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های صنایع‌دستی قزوین است

رئیس انجمن صنایع‌دستی اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: نمایشگاه‌های گردشگری داخل و خارج از کشور بهترین فرصت برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی، بازاریابی و فروش آنهاست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، محبوبه منفرد از هنرمندان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی شاخصی است که در نمایشگاه گردشگری شرکت کرده است.

در گفت‌وگو با این بانوی کارآفرین درخصوص ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان و اهمیت شرکت در نمایشگاه سوالاتی مطرح کردیم.

در استان قزوین چند رشته صنایع‌دستی فعال است؟

درک ل کشور حدود ۲۹۹ رشته وجود دارد و هم اکنون در استان هزار صنعتگر در این رشته‌ها فعالیت دارند و برخی از محصولات و رشته‌ها صادرات محورند که ارزآوری هم دارند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این نمایشگاه یک فرصت بسیار ارزشمند برای هنرمندان صنایع‌دستی است تا دست‌سازه‌های خود را به هنرمندان عرضه کرده و به بازاریابی و فروش هم دست پیدا کنند و در راستای برندسازی، تجاری‌سازی و توسعه بازار فروش محصولات خود هم گامی برداشته باشند. در این رویداد شما می‌توانید با هنرمندان سایر استان‌ها نیز ارتباط برقرار کرده و تبادل تجربه کنید و زمینه معرفی و فروش محصول و تولیدات هنری خود را مهیا کنید .همچنین در اینگونه نمایشگاه‌ها چون مسئولان عالی‌رتبه کشور و استان‌ها برای بازدید حضور پیدا می‌کنند، فرصتی دیگر برای شناساندن توانمندی‌ها و تعامل برای حل مشکلات فراهم است که می توان از آن استفاده کرد.

بهترین راهکار رونق صنایع‌دستی چیست؟

به‌نظرم بایستی تبلیغات مناسبی از صنایع‌دستی شاخص استان و کشورمان در خارج از ایران صورت گیرد به‌ویژه در کشورهای هدف می‌توانیم معرفی خوبی از تولیدات خود داشته باشیم، البته برای توسعه صادرات توجه به بسته‌بندی مناسب و برندینگ و استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، بروزرسانی طراحی‌ها نیز می‌تواند مورد توجه جدی قرارگیرد. حضور در مناسبت‌های جهانی و بین المللی و نمایشگاه‌های خارجی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌‎تواند به معرفی صنایع‌دستی ایران و فروش و بازاریابی بیشتر محصولات کمک کند.

آیا از فرصت بازی های آسیایی قطر برای معرفی و فروش صنایع‌دستی استفاده کردید؟

متاسفانه در این رویداد مهم حمایت لازم صورت نگرفت و نتوانستیم حاضر شده و صنایع‌دستی خود را عرضه کنیم که مصمم هستیم برای آینده این شرایط را برای هنرمندان خود ایجاد کنیم. از سوی انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی استان قزوین برای سال آینده شرکت در چند نمایشگاه خارجی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اجرا خواهیم کرد. شرکت در نمایشگاه کشورهای خلیج فارس و ترکیه. عراق، گرجستان و پاکستان از برنامه‌هایی است که پیش‌بینی کرده‌ایم تا هنرمندان قزوین بتوانند تولیدات صنایع‌دستی ایران را عرضه کنند.

سخن پایانی؟

نمایشگاه‌های گردشگری بهترین فرصت برای دیده‌ شدن هنرمندان است و تاکید داریم حتما در این رویدادها شرکت کرده و با تجربه کسب‌شده به رونق فعالیت هنری خود کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha