کشف و ضبط مجسمه تاریخی سفالی طی بازرسی از خوردروی مشکوک

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از کشف مجسمه تاریخی سفالی در تجسس عوامل انتظامی چاروایماق از یک خودروی مشکوک در محور چاروایماق به روستای طوریان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، غلامرضا زینالی طی سخنانی گفت: عوامل گشت انتظامی شهرستان چاروایماق در حین گشت زنی در محور چاروایماق به روستای طوریان پس از توقف یک دستگاه خودروی مشکوک و انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، در طی انجام مراحل بازرسی، مجسمه‌ سفالی از کیف سرنشین خانم این خودرو کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: راننده خودرو با سوء‌استفاده از وضعیت موجود، در حین توضیح علت توقف خودرو توسط مأموران گشت انتظامی، بلافاصله با فریب مأموران از محل متواری شد؛ که اقدامات جستجو برای شناسایی و دستگیری عامل متواری در دست انجام است.

او افزود: پس از کشف و ضبط مجسمه سفالی شکسته تاریخی به ارتفاع ۵۴ سانتی‌متر فرد مورد نظر برای انجام تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha