برگزاری نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی در استان گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برگزاری نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی در محل آتلیه هنری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: نساجی سنتی گلستان با توجه به ظرفیت نوغانداری و تولید ابریشم و همچنین فعالیت هنرمندان فراوان، مزیت رقابتی این استان در حوزه صنایع‌دستی است؛ ازاین‌رو تلاش می‌کنیم زمینه توسعه این هنر-صنعت را در سطح استان فراهم‌ کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش کیفی و کمی سطح تولیدات نساجی سنتی صنایع‌دستی استان که از محصولات بومی و تخصصی استان است، نمایشگاه تخصصی این رشته در محل نمایشگاهی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان برگزار شد.

او افزود: این نمایشگاه تا پایان بهمن‌ماه با حضور سه صنعتگر و حدود ۲۰۰ قطعه محصول شرکت برگزار شده است.

حاجی‌ابراهیمی تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آشنایی جامعه مصرف‌کننده با صنایع‌دستی بومی موجود در استان و ارتباط بدون واسطه با صنعتگران است.

او یادآور شد: استان گلستان با برخورداری از حدود ۳۵۰۰ هنرمند فعال در رشته نساجی سنتی، نیازمند تأمین مواد اولیه مناسب تولید است که این نیازمندی، با تحقق فرآوری ابریشم در استان و جلوگیری از خام فروشی پیله تر ابریشم برآورده خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی در استان گلستان

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha