ثبت ملی ۴ اثر از چینی‌های آبی و سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ثبت ملی چهار اثر از چینی‌های آبی و سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: با اعلام قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی به استاندار اردبیل، چهار اثر از چینی‌های آبی و سفید شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار ملی منقول کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: بشقاب بزرگ چینی آبی و سفید با شماره ثبت ۲۵۳۰، ظرف نگهداری طرح گلدانی با نقوش آبی و سفید با شماره ثبت ۲۵۳۱، کاسه چینی آبی و سفید با شماره ثبت ۲۵۳۲ و کاسه چینی آبی و سفید با شماره ثبت ۲۵۳۳ چهار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی منقول کشور هستند.

او تاکید کرد: از مجموعه چینی‌های اردبیل ۷۱ اثر در موزه‌های مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نگهداری می‌شود که از این تعداد تا کنون ۴۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۲۶ اثر نیز در نوبت ثبت ملی قرار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: چینی‌های اردبیل یا همان چینی‌های آبی و سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آثاری بسیار مهم هستند که تعدادی از آنها در نتیجه تهاجم روس‌ها پراکنده شده و در موزه‌های مختلف دنیا نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha