فرهنگ و تمدن گیلان در آیینه رضوانشهر

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان گفت: همایش یک روزه فرهنگ و تمدن گیلان در آیینه‌ی رضوانشهر با استقبال مردم، مسئولین، هنرمندان، فرهیختگان و علاقمندان به حوزه میراث‌فرهنگی در شهر رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری نژاد با بیان مطلب فوق افزود: طی هماهنگی‌های قبلی با شهردار و اعضاء شورای شهر رضوانشهر با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط همایش یک روزه فرهنگ و تمدن گیلان در آیینه‌ی رضوانشهر با خیل عظیم مردم، مسئولین، هنرمندان، فرهیختگان و علاقمندان به حوزه میراث‌فرهنگی در تاریخ 28 بهمن 1402 در شهر رضوانشهر برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، استان گیلان ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران گفت: شهرستان رضوانشهر دارای آثار فراوان و بخصوص محوطه های تاریخی منحصر به فرد است که اشیاء مکشوفه از محوطه های وسکه و میان رود موید این موضوع بوده و لذا در صورت آمادگی شهرستان به منظور اختصاص ساختمانی مناسب و تامین امنیت، این آمادگی وجود دارد تا نسبت به ایجاد موزه تخصصی باستان شناسی اهتمام لازم صورت پذیرد.

او تکمیل مطالعات به منظور بررسی و شناسایی آثار تاریخی را از جمله اهداف معاونت میراث فرهنگی دانست و یادآور شد در صورت تخصیص اعتبار پروژه بررسی و شناسایی آثار تاریخی رضوانشهر در دستور کار قرار گرفته و متعاقب آن نقشه باستان شناسی شهرستان نیز کامل خواهد شد.

گفتنی است اجرای موسیقی سنتی، کلیپ، چند سخنرانی و برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های صنایع‌دستی و سوغات شهرستان از دیگر برنامه‌های همایش مذکور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha