تور آموزشی پرنده‌نگری در مازندران برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری تور آموزشی پرنده‌نگری در شهرستان فریدونکنار استان مازندران‌ خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی اسحاقی با اعلام خبر فوق گفت: این تور آموزشی توسط موسسه آموزشی سپنتا روژان مامطیر با نظارت واحد آموزش گردشگری در شهرستان فریدون‌کناز استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: بازدید از باغ پرندگان فریدونکنار، زیستگاه قوهای سرخرود و دامگاه‌های تالاب بین‌المللی فریدونکنار از جمله برنامه‌های این تور آموزشی است که جمعه چهارم اسفند ماه جاری با حضور دکتر یعقوب‌زاده، برگزار می‌شود.

او از پرنده‌نگری به عنوان یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد گردشگری در مازندران برشمرد و افزود: درحال حاضر پرنده‌نگری حتی به عنوان یک صنعت در بیشتر کشورهای جهان رونق پیدا کرده و افراد برای گذران اوقات فراغت به تماشای پرندگان می‌پردازند و تورهای گردشگری تحت عنوان پرنده‌نگری و عکاسی از پرندگان طرفداران خاص خود را دارد.

اسحاقی با بیان اینکه پرنده‌نگری از جمله فعالیت‌های گردشگری و محیط زیستی محسوب می‌شود؛ خاطرنشان کرد:  اگر چه مردم متولی پرنده‌نگری را سازمان حفاظت از محیط زیست می‌دانند اما در حقیقت این رشته یکی از شاخه‌های گردشگری است و تابع اصول و ضوابط گردشگری در طبیعت است و رعایت همه قوانین اکوتوریسم و بوم‌گردی برای توسعه و پرداختن به این موضوع الزامی است.

تور آموزشی پرنده‌نگری در شهرستان سرخرود جمعه چهارم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در آن با شماره ۰۹۰۲۱۱۴۳۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha