هدف‌گذاری جذب ۱.۵میلیون گردشگر برای فارس داشته باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: هدف‌گذاری جذب ۱.۵میلیون گردشگر برای فارس داشته باشیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، آیت اله لطف‌الله دژکام 30 بهمن ماه 1402 در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل، معاونین و کارمندان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس و روسا و اعضای صنوف و تشکل‌های گردشگری این استان گفت: گردشگری دارای ابعاد متعددی است و برای توسعه آن در فارس و به‌ویژه شهر شیراز باید برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مستمری شکل گیرد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای جذب ۱۵میلیون گردشگر گفت: با توجه به چهارفصل بودن استان و دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی که در استان وجود دارد هدف‌گذاری ۱.۵ میلیون گردشگری به فارس می‌توانیم داشته باشیم چراکه در این استان ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد.

او برلزوم توسعه گردشگری سلامت و استفاده از این ظرفیت در فارس و شیراز برای جذب حداکثری گردشگران تأکید کرد و افزود: ضروری است ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز مدنظر قرار گیرد و با جذب گردشگران بتوانیم نه‌تنها کالا بلکه فرهنگ مردم شیراز را نیز صادر کنیم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنانش هم از حضور و فعالیت مؤثر تمامی دست‌اندرکاران فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان برای شرکت در نمایشگاه گردشگری تهران تقدیر کرد.

در این نشست محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز طی سخنانی گفت: فارس با برخورداری پیش از ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی، سلامت یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

او با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته به ۱۲ شهرستان فارس سفر کرده است، افزود: با دید کارشناسی پی‌گیر حل مسائل و مشکلات در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها هستیم.

ثابت اقلیدی از آماده‌سازی و سامان‌دهی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شاخص استان برای نوروز خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه به تعطیلات نوروز باقی‌مانده از این‌ رو تمامی تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب و سامان‌دهی و بهبود وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری به کار بسته‌ایم.

 او در ادامه به حضور فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری مردانه پای‌کار آمدند و شاهد همدلی و اتحاد تمامی صنوف و تشکل‌های خصوصی گردشگری در این نمایشگاه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) استراتژی فارس در این نمایشگاه معرفی مثلث نور و توسعه گردشگری زیارت و مذهبی در سه شهر مشهد، قم و شیراز به‌عنوان حرم‌های مطهر بود که مورد استقبال مردم و مسئولین هم قرار گرفت.

او افزود: با اینکه نمایشگاه مذکور گردشگری بود اما جریان اقتصادی برای صنایع‌دستی استان را به همراه داشت.

ثابت اقلیدی بیان کرد: در غرفه فارس و در کنار معرفی داشته‌های گردشگری برخی از شاخص‌ترین محصولات صنایع‌دستی هم معرفی شد و در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت که در این راستا معرفی رشته گره چینی در نمایشگاه منجر شد که به دستور وزیر راه و شهرسازی این هنر اصیل فارس در زیست‌بوم معماری قرار گرفت.

او در بخش دیگری به مشارکت جدی فعالان حوزه گردشگری استان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: بی‌تردید در این رویداد مهم و تأثیرگذار حضور پررنگ فعالان حوزه‌های تخصصی گردشگری صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha