ضرورت ثبت وقایع شفاهی در راستای ثبت جهانی هگمتانه و بافت تاریخی همدان

مدیرپایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: در راستای بررسی فعالیت‌های اجرائی رفع موانع و اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در راستای ثبت جهانی هگمتانه و بافت تاریخی همدان چهارمین جلسه شورای ثبت جهانی هگمتانه به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان در محل استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مهدی سلطانی گفت: در این جلسه گزارش اقدام‌های اجرائی و در راستای ادامه برنامه‌های هدفمند پرونده ثبت جهانی توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان برای حاضران تشریح شد.

معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اقدام‌های تکمیلی و اجرایی ثبت جهانی هگمتانه بر ضرورت ثبت وقایع شفاهی این اقدام ارزشمند تاکید کرد.

امیررضا یوسفیان گفت: توسعه گردشگری بهترین مسیر برای پیشرفت اقتصادی یک منطقه است و امکان دست‌یابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه در مناطق دارای ظرفیت‌ رشد مانند همدان را فراهم می‌آورد .

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: جهانی شدن هر اثر فرصتی برای دستیابی به رشد متوازن و توسعه پایدار در بستر گردشگری است که با ورود گردشگران برای بازدید اثر ثبت شده، کسب و کارهای کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات گردشگری شکل می گیرد و افزایش اشتغال را به همراه دارد.

او گفت: با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیز همکاری تمامی اقشار قطعا با ثبت جهانی هگمتانه روزهای خوبی برای همدان در آینده متصور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha