پسر شهیدم، به دنیا پشت پا زد و به سوی حق شتافت

مادر شهید امنیت علیرضا نعمتی در دیدار با وحید سلطانی مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پشت پا زدن پسرش به دنیا و شهادتش گفت.

میراث آریا: شهادت و رفتن به استقبال آن، نیاز به دلی به وسعت دریا دارد. علیرضا به تمام مال دنیا پشت کرد و راه حق را انتخاب کرد.

علیرضا نعمتی متولد اول فرودین سال ۵۴ بود. او در سال ۱۳۷۴ به خدمت سربازی اعزام شد و دوران آموزشی را در منطقه شرق کشور به پایان رساند. بعد از دوران آموزشی به علیرضا پیشنهاد شد که برای ادامه خدمت به منطقه‌ای نزدیک محل زندگی‌اش اعزام شود، اما از آنجا که علیرضا همواره دل نترسی داشت و آماده خدمت به کشور و مردم خود بود، حاضر نشد از منطقه سیستان و بلوچستان خارج شود و اعلام کرد که تا پایان دوره خدمت مقدس سربازی در آن منطقه می‌ماند.

مادر شهید علیرضا نعمتی در دیدار با وحید سلطانی مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بیان سجایای اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: منطقه‌ای که علیرضا در آن جا مشغول به خدمت بود، منطقه‌ای بود که اشرار و قاچاقچیان در آن فعال بودند. علیرضا به عنوان یک سرباز وظیفه‌شناس همواره در پست‌های نگهبانی و گشت منطقه‌ای فعالیت می‌کرد. این فعال بودن باعث شدن تا قاچاقچیان علیرضا را شناسایی و از او برای یک مهمانی دعوت کنند. علیرضا به پیشنهاد مافوق خود و برای اینکه از رمز و راز این قاچاقچیان باخبر شود، به مهمانی آنها وارد می‌شود. قاچاقچیان به این شهید جاویدنام پیشنهادات بسیاری می‌دهند؛ پیشنهاداتی که با قبول آن شاید در اوج جوانی می‌توانست شرایط مالی خوبی برای خود دست و پا کند.

او ادامه داد: علیرضا اما به همه پیشنهادات تنها یک پاسخ می‌دهد؛ پاسخی قاطع، نه. همین باعث ایجاد کینه و کدورت از سوی این اشرار نسبت به علیرضا می‌شود.

مادر این شهید جاویدنام با بیان اینکه علیرضا عشق به وطن و دین داشت، گفت: علیرضا فردی معتقد و عاشق وطن و دین خود بود. او هرگز حاضر به فکر کردن به همکاری با قاچاقچیان که از نظر او غیرحق و باطل بودند، نبود. علیرضا از بچگی دل نترسی داشت. بعد از پایان دوره آموزشی حاضر نشد به پادگان نزدیک خانه‌مان بیاید؛ با اینکه به او پیشنهاد داده بودند تا بعد از این دوره محل سربازی را تغییر دهد، او گفته بود که می‌خواهد با حضور در آن منطقه به مردم خدمت کند.

او همچنین بیان کرد: من چهار فرزند دیگر دارم که همگی در خدمت نظام و کشور هستند. اگر لازم باشد دیگر پسرانم را هم فدای نظام و مردم می‌کنم. ما آماده شهادت در راه نظام و مقام معظم رهبری هستیم. هر روز دعا می‌کنم که از عمر من کم شود و به عمر رهبر افزوده شود. هیچ چیزی بالاتر و مهم‌تر از رهبر و کشورمان نیست.

به گفته مادر این شهید جاویدنام، علیرضا به راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت و برای همین ایمان به شهادت رسید. پسری که می توانست راه دیگری انتخاب کند و همچنان در بین ما باشد اما او با شجاعت خواست که برای مردم کشور و نظام خدمت کند و البته به مقام شهادت نیز نائل آمد.

مادر شهید امنیت: پسر شهیدم، به دنیا پشت پا زد و به سوی حق شتاف

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha