افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فسا از افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ابراهیم عبدالله زاده امروز ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: این اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای کچویه با سرمایه ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فسا گفتاقامتگاه لی آب با مساحت ۹۲۲ متر و زیربنا ۱۰۷ متر و اشتغال‌زایی ۵ نفر و ظرفیت ۱۵ نفر، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران ورودی به این شهرستان است.

عبد اله زاده تصریح کرد: مراسم افتتاح این اقامتگاه با حضور فرماندار ویژه فسا و روسای ادارات و همچنین جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

شهرستان فسا از شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نیریز محدود می‌شود و دارای آب‌وهوای معتدل و گرم است.

از جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به تل ضحاک، قمپ آتشکده، عمارت نقاره‌خانه، گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا (بهشت کوثر)، امام‌زاده اسماعیل، امامزاده شهیدان، شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم اشاره کرد.

بافتن قالی، قالیچه، گلیم، گبه، حصیر، رویه گیوه و کوزه‌گری از صنایع‌دستی فسا و یخنی، کباب بادمجان، بادمجان رو تاوه، آب ماشکی، ماست و تجنی و نان فسایی تعدادی از خوراک‌ها و سوغات محلی این شهرستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha