پرونده ۱۴۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی فارس زیر ذره‌بین اعضای شورای ثبت کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی، طبیعی و تعیین حرایم کشور در شیراز در حال برگزاری است و در این جلسه نزدیک به ۱۴۲ پرونده استان فارس در حوزه‌های میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی حرایم و میراث معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: ۹۳ پرونده ثبت آثار تاریخی و فرهنگی این استان همچنین پرونده ۴ حریم مجموعه آثار تاریخی و ۲۵ پرونده میراث طبیعی و ۲۰ پرونده میراث معنوی استان تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی و تعیین حرایم کشور به مدت دو روزبه میزبانی استان فارس برگزار می‌شود و طی این مدت تمامی پرونده ثبتی استان مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پرونده‌های ثبتی آثار تاریخی استان شامل مسجد، خانه و عمارت، چهارطاقی، حمام، آب‌انبار، سد و بند و کتیبه و...است. او اضافه کرد: در بخش حرایم چهار پرونده شامل بازنگری حریم مجموعه جهانی تخت جمشید، تعیین حریم تپه جهیدان در کازرون، بازنگری حریم محور تاریخی فرهنگی عرفان در شیراز و کاخ ساسانی سروستان تهیه شده که در این شورا مطرح می شود.

او در ادامه گفت: در حال حاضر در استان فارس بیش از ۳ هزارو ۹۰ اثر تاریخی فرهنگی در فهرست ملی و ۵ مجموعه تاریخی و فرهنگی در فهرست جهانی جای دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha