صدور ۳ کارت راهنمای گردشگری در آذربایجان‌شرقی از ابتدای اسفند ماه سال جاری

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از صدور ۳ کارت راهنمای گردشگری در استان آذربایجان‌شرقی از ابتدای اسفندماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده امروز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ضمن اشاره به اهمیت حضور راهنمایان گردشگری در امکان تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان آذربایجان‌شرقی بالاخص در ایام نوروز پیش‌رو گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری سه کارت راهنمای گردشگری در استان آذربایجان‌شرقی صادر شده که دو عدد از این کارت‌ها ویژه راهنمایان فرهنگی و یک عدد دیگر برای راهنمای طبیعت‌گردی(اکوتوریسم) است.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در دوره راهنمایان گردشگری، داوطلبان بر مبنای نوع فعالیت انتخابی خود که در دو دسته فرهنگی و طبیعت‌گردی تقسیم می‌شود، شرکت کرده و طی جلسات آموزشی و اخذ لوح اتمام دوره آموزشی، در مصاحبه کمیته فنی راهنمایان گردشگری شرکت می‌کنند.

 او افزود: در نهایت این افراد پس از طی آموزش‌های لازم و انجام مصاحبه، موفق به دریافت کارت راهنمای گردشگری از درگاه ملی مجوزها شده و به‌عنوان راهنمای گردشگری، به اماکن تاریخی، فرهنگی، موزه‌ها و مناطقی با جاذبه‌های طبیعت‌گردی معرفی می‌شوند.

بایرام‌زاده اظهار کرد: راهنمایان گردشگری از حیث گسترش سطح سواد عمومی و تاریخی گردشگرانِ اماکن تاریخی و فرهنگی در کنار ارائه تجربیات و دانش طبیعت‌شناختی و تجربه سفری ایمن در دل طبیعت برای طبیعت‌گردان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha