نقش مؤثر استان‌ها در فرآیند احیای بناهای تاریخی

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با تاکید بر نقش استان‌ها در فرآیند احیای بناهای تاریخی گفت: تمامی فعالیت‌های صندوق توسعه و احیا در این فرآیند با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام می‌شود و اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذار بخش خصوصی را توسط استان می‌سنجیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی و مرمت گراند هتل قزوین، با حضور مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین آغاز و لوح یادبود آغاز مرمت این بنای تاریخی،طی مراسمی، امروز ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ امضا شد.

خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ابتدای این مراسم گفت: قزوین شهری تاریخی است و بناهای متعددی دارد و گراند هتل از جمله این بناهاست.

او افزود: امیدواریم با احیای گراند هتل، بتوانیم تجربه خوب همکاری با صندوق توسعه و احیا را در احیای دیگر بناهای تاریخی قزوین ادامه دهیم.

خزائلی ادامه داد: با سرمایه‌گذار توافق کردیم که احیای بنا از سمت خیابان پیغمبریه انجام شود تا بخشی از مسیر گردشگری شهر قزوین را احیا کنیم و به گراند هتل برسیم.

در ادامه این مراسم، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به آغاز موج احیای بناهای تاریخی در استان قزوین پس از تجربه موفق احیای کاروانسرای سعدالسلطنه گفت: امیدواریم با احیای گراند هتل قزوین، این موج تقویت شود و در خدمت زیرساخت‌های گردشگری قزوین قرار گیرد.

او با تاکید بر نقش استان‌ها در فرآیند احیای این بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌های صندوق توسعه و احیا در این فرآیند با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام می‌شود و اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذار بخش خصوصی را توسط استان می‌سنجیم.

طلایی با اشاره به اینکه صندوق توسعه و احیا علاوه بر گراند هتل، بناهای احیا شده دیگری نیز در استان قزوین دارد، یادآور شد: خانه آرازی هم وارد مزایده جذب مشارکت در مرمت و احیا  شده است و بزودی مرمت و احیای آن با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha