میزبانی شایسته از مسافران نوروزی اولویت چهارمحال و بختیاری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای میزبانی شایسته از مسافران و تأمین سفری امن هم‌افزایی و همکاری لازم را داشته باشند و میزبانی شایسته از مسافران اولویت استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری شامگاه یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد: معاونان استاندار با تشکیل هیأت‌های نظارت و بازرسی از شهرستان‌ها دیدن و آمادگی این مناطق را ارزیابی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به‌صورت سرزده از ستادهای شهرستانی بازدید و بر اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده نظارت می‌کنم.

حیدری برگزاری رزمایش سفر نوروزی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی و همکاری برای میزبانی شایسته از مسافران را داشته باشند.

او یادآور شد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نمازخانه‌های بین‌راهی استان را سامان‌دهی و در رفع و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نوروز را بهترین فرصت برای ارائه فرهنگ مهمان‌نوازی مردم و معرفی استان اعلام و اضافه کرد: زیباسازی شهرها از جمله ورودی‌ها مورد توجه جدی خدمات‌دهی به مسافران و تأمین سرویس‌های بهداشتی در دستور کار باشد.

او با اشاره به لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های نوروزی در تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری گفت: در این نمایشگاه‌ها بایستی غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان راه‌اندازی شود.

حیدری تأکید کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در نوروز ضروری است و در این مدت اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و زیارتگاه‌ها برای میزبانی از مسافران آماده‌سازی و تجهیز شوند.

او افزود: اسکان مسافران موضوع مهمی است که باید از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کرد.

۲۲ بازارچه نوروزی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با نوروز ۲۲ بازارچه در تمامی شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا جیلان تأکید کرد: این بازارچه‌ها از ۲۷ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده میزبان مردم چهارمحال و بختیاری و میهمانان نوروزی است.

او افزود: پیش‌بینی‌می‌شود نوروز ۱۴۰۳ تعداد مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری پنج درصد افزایش یابد و ۵۵ درصد سفرها درون‌استانی و ۴۵ درصد برون استانی باشد.

جیلان تصریح کرد: ۲۷ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان عضویت دارند.

او یادآور شد: تمامی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی برای میزبانی از گردشگران نوروزی انجام شده است و مشکلی در خصوص اسکان مسافران وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha