صدور ۱۷ مجوز گردشگری کشاورزی در یزد

رئیس اداره برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و زیرساخت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: تاکنون ۱۷ مجوز گردشگری کشاورزی در استان صادر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مژگان گلزار با اعلام این خبر افزود: طرح گردشگری کشاورزی از طرح‌های سند یزد نوین محسوب می‌شود و تا سال ۱۴۰۴ صدور ۲۰۰ مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار قرار دارد که تاکنون حدود ۱۰۵ طرح گردشگری کشاورزی در استان یزد شناسایی شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و زیرساخت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: افرادی که دارای زمین‌های کشاورزی بالای ۵۰۰۰ مترمربع و شرایط خوبی برای پذیرش گردشگر هستند، می‌توانند نسبت به اخذ مجوز پروانه گردشگری کشاورزی اقدام کنند.

گلزار افزود: تاکنون ۱۷ مجوز توسط این ادارهکل و با همکاری ادارهکل جهاد کشاورزی استان صادر شده است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های گردشگری حمایت می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: استفاده از طبیعت روستا به عنوان مکمل برای تجربه گردشگران از ویژگی‌های گردشگری کشاورزی است.

گلزار تصریح کرد: این طرح همچنین امکان تجربه زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ محلی را به گردشگران می‌دهد.

به گفته او گردشگری کشاورزی یکی از شاخه‌های گردشگری است که از ظرفیت‌های کشاورزی برای گردشگری استفاده می‌شود و نقش مهمی در اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها دارد.

صدور ۱۷ مجوز گردشگری کشاورزی در یزد

صدور ۱۷ مجوز گردشگری کشاورزی در یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha