آماده‌سازی ظرفیت اسکان ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفری برای اقامت گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام این خبر که پذیرش مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند در همدان آغاز می‌شود، گفت: ظرفیت اسکان ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفری برای اقامت گردشگران نوروزی آماده شده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان همدان، محسن معصوم علیزاده صبح امروز ۱۶ اسفند در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی و ماه رمضان استان همدان، اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته اسکان و اقامتگاه‌های رسمی استان شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی و متل با ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ فضای اقامتی، مهمانسرای ادارات با ۷ هزار و ۲۸۰ فضا میزبان مسافران نوروزی به همدان خواهد بود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان این که همزمانی ماه رمضان با عید نوروز موجب ایجاد محدودیت‌های در این زمینه خواهد شد، اظهار کرد: انتظار داریم اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در خصوص شأن روزه‌داری انجام و افطاری ساده برای مسافران در نظر گرفته شود و واحدهای پذیرایی نیز براساس لیست کشیک فعال شوند.

معصوم علیزاده از انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها و برگزاری جلسات توجیهی با نیروهای خدماتی سخن گفت و تصریح کرد: ستاد سفر در استان همدان یک ستاد فرابخشی است و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های نوروز و ماه رمضان پای کار باشند.

او با اشاره به اینکه در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان طرح شصت.سی در نظر گرفته شده و از هفته آخر اسفندماه پذیرش مهمانان نوروزی را خواهیم داشت، ادامه داد: با همکاری امور عشایری استان در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان سیاه‌چادرهایی برقرار خواهد شد تا مسافران قبل از ورود به شهر بتوانند استراحت کوتاهی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از فعالیت ۱۰ کمیته فعال در ستاد سفر استان همدان خبر داد و افزود: تلاش شده تمامی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آیین نوروز و ماه رمضان در مرکز همدان به صورت ابلاغیه و برش شهرستانی نیز با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌ها اجرا و برگزار شود.

معصوم‌علیزاده از برگزاری آیین‌های سنتی از جمله مراسم چهارشنبه سوری در اماکن تاریخی و گردشگری همدان خبر داد و گفت: این آیین‌ها در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری به ویژه سایت تاریخی هگمتانه برگزار می‌شود و ۳۵ سفره هفت‌سین نمادین نیز در استان چیده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در این مدت ۵۲ جایگاه خدمات سفر بین‌راهی را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بیش از ۹۵ هزار اقلام تبلیغاتی برای نوروز امسال در استان پخش خواهد شد و ۵۰۰ ساعت برنامه فرهنگی و گردشگری نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در استان همدان ۱۵۰ برنامه آیینی نوروزگاه، ۱۶ بازارچه صنایع‌دستی موقت با ۲۲۰ غرفه، ۳ نمایشگاه دائمی با ۹ رسته و فعال بودن بازار سفال در شهر لالجین و مبل و منبت در ملایر نیز در دستور کار قرار دارد.

معصوم علیزاده با بیان اینکه ۵۲ راهنمای گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان همدان فعالیت خواهند داشت، تاکید کرد: توجه ویژه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری است و اسکان همچون سال‌های گذشته اولویت نخست کمیته اسکان است.

او در پایان از وجود ۱۴۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در جاده های اصلی در استان همدان خبر داد و گفت: این سرویس‌های بهداشتی در ۱۷۰ نقطه مختلف استان همدان در نظر گرفته شد تا مسافران مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha