هفته فرهنگی منطقه آزاد ماکو در نخجوان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این سازمان در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی منطقه آزاد ماکو آماده برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد ماکو در نخجوان است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مهدی عبدالله‌زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری بالایی دارد که از آن جمله می‌تواند ثبت جهانی قره‌کلیسا و کلیسای زور زور، مراسم مذهبی بادراک آثار ثبت ملی مهم از جمله کاخ باغچه‌جوق، مقبره سیدصدرالدین و ... اشاره کرد که هر کدام می‌توانند سالانه مسافران زیادی را جذب کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در این راستا این سازمان همکاری‌ها با کشورهای همسایه را افزایش داده و اخیرا در دیدار با کامران پزشکی وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان آمادگی خود برای افزایش همکاری‌های گردشگری را اعلام کردیم.

او گفت: توسعه توریسم درمانی و گردشگری مذهبی، تبادل دانشجو و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک از جمله موضوعات مطروحه در این دیدار بود.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: با توجه به وجود فرودگاه در منطقه آزاد ماکو و نزدیکی آن به نخجوان استقبال برای سفر زیارتی مردم نخجوان به مشهد از طریق این فرودگاه بالا بوده چرا که صرفه اقتصادی زیادی برای آنها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha